martes, 17 de julio de 2007

La teoria dels tres salts

Un amic em va explicar una vegada la teoria següent: en aquest món tots estem a tres salts de tothom (crec que eren tres només, encara que sembli poc provable). El que vol dir que qualsevol persona del món podem tenir-la a tres salts. M’explico: jo conec a la persona A, que té una relació determinada amb la persona B, que alhora coneix o ha tingut algun tracte amb la persona C. I aquesta persona C pot ser qualsevol.

Es tracta d’una teoria, a primera vista, poc fiable, per no dir que fa riure. A més ja m’agradaria saber quin il·luminat o il·luminada se la va empescar i quins experiments i comprovacions va fer per provar-ne la veracitat. Què vol dir, que només estic a tres salts del rei?

El cas és que, malgrat l’escepticisme que pugi generar aquesta teoria, potser al final no és tan dubtosa com semblava o, simplement, de vegades funciona. I és que el món (como dice el dicho) és ben bé un mocador i al final resulta que tothom coneix a tothom a través d’una amiga, un company de feina, un excompany de la facultat, una veïna...

Ahir, tot fent un sopar improvisat a última hora, amb gent a qui no coneixia més que d’oïdes, resulta que la teoria dels tres salts es complia: jo conec a la persona A, que em porta a sopar a casa de la persona B, que resulta que coneix a una persona C (que en realitat jo també conec per una altra banda, precisament també mitjançant tres salts). Curiós, no?

Hauré de fer un mapa de coneixences, a veure si realment tenim a tothom a només tres salts.

No hay comentarios: